استفاده از مخزن تحت فشار به همراه اتومات دیجیتال

این مقاله برای اولین بار در ایران و جهان نوشته شده است
راهکار ما کاملا اکتشافی و خود ساخته است
هر گونه کپی برداری از آن شرعا و قانونا ممنوع می باشد


----------------------------------------------------

یکی از بهترین ترکیب ها ، استفاده همزمان از مخزن تحت فشار و اتومات دیجیتال است که مزایای زیادی در بر دارد

توجه داشته باشید که نصب مخزن فشار ، قبل یا بعد از اتومات دیجیتال باعث تغییر عملکرد اتومات دیجیتال می شود که هر کدام مزایا ، معایب و کاربرد خودش را دارد که در ادامه به شرح آن می پردازیم

استفاده از این روش 3 رکن اساسی دارد:
1: فشار پمپ نباید بیش از 6 بار باشد و قبل از اینکه این کار را انجام دهید حداکثر فشار کاری پمپ را از روی پلاک پمپ آب بخوانید
2: مخزن باید آلمانی باشد و حداکثر فشار قابل تحملش 10 بار باشد نه 8 بار ( تمام مخازن ایتالیایی حداکثر فشار قابل تحملشان 8 بار می باشد و فقط مخازن آلمانی تا 10 بار تحمل دارند)
3: مخزن را باید 4 بار با نیتروژن پر کنید ( تاکید می کنم حتما باید با نیتروژن مخزن را پر کنید )

----------------------------------------------------

تیپ 1

مناسب برای جاهایی که فشار آب خوب است (معمولا طبقه 1 و 2)

یکی از اشکلات اتومات دیجیتال نسبت به سیستم اتومات مکانیکی و مخزن تحت فشار این است که حتی با استفاده جزئی از آب ، پمپ روشن می شود - با نصب یک مخزن تحت فشار بعد از اتومات دیجیتال این مشکل حل می شود و باعث کاهش استارت های مکرر پمپ می شود و در استفاده های جزئی از آب ، پمپ روشن نمی شود

یکی دیگر از مزایای استفاده از مخزن فشار رفع مشکل ورپاش آب می باشد
( کسانی که از اتومات دیجیتال استفاده می کنند متوجه این موضوع شده اند که لحظه اولی که آب را باز می کنند ، آب کم فشار است و بعد از چند ثانیه که پمپ روشن شد ، آب یک دفعه پر فشار می شود و ورپاش می کند که می توان با نصب مخزن تحت فشار این مشکل را حل کرد )

نکته مهم : ورپاش آب اغلب زمانی اتفاق می افتد که مصرف کننده از پمپ جتی استفاده می کند - لذا یکی از دلایلی که توصیه می کنیم از پمپ بشقابی یا دو پروانه برای اتومات دیجیتال استفاده کنید همین است




همچنین این راهکار ، مشکل کسانی که آب به کولرشان نمی رسد را هم حل می کند

برای نصب تیپ 1 ابتدا باید اتومات دیجیتال را روی پمپ ببندید و سپس یک 3 راه برنجی روی اتومات دیجیتال نصب کنید و روی سه راه برنجی ، مخزن 24 لیتری را سوار کنید
( همچنین می توانید روی لوله خروجی پمپ یک سه راه بزنید و مخزن فشار را بعد از پمپ و اتومات نصب کنید )

با این کار هم در ابتدا که آب را باز می کنید ، آب پر فشار خواهد بود و هم اینکه در ادامه با روشن شدن پمپ ، فشار افزایش ناگهانی نخواهد داشت و ورپاش آب به حداقل می رسد
همچنین تا مقداری زیادی آب مصرف نکنید ، پمپ روشن نمی شود


----------------------------------------------------

تیپ 2

این روش برای جاهایی که فشار آب شهری کمتر از 1 تا 1.5 بار است یا طبقات 2 به بالا توصیه می شود

مشکل دیگری که بعضی از دوستان با اتومات دیجیتال دارند این است که در ساعاتی از روز که فشار آب خوب است ، اتومات کار می کند ولی زمان هایی که فشار آب کم می شود ، پمپ اتومات نمی کند و باید به صورت دستی آن را راه اندازی کنند (باید برق آن را قطع و وصل کنند یا دکمه ریست اتومات دیجیتال را فشار دهند)

برای رفع این مشکل کافی است یک مخزن تحت فشار قبل از اتومات دیجیتال نصب کنید
با این کار از ورپاش آب و ضربه قوچ جلوگیری می شود ولی این روش در کاهش تعداد روشن خاموش شدن های پمپ تاثیری ندارد و کما فی السابق به محض باز کردن شیر آب و یا با استفاده جزئی از آب ، پمپ روشن می شود






برای دانلود مقاله در قالب JPG  روی گزینه دانلود کلیک کنید

دانلود

.
نظرات 67 + ارسال نظر
سید حسین حسینی 15 شهریور 1402 ساعت 09:12 ب.ظ

سلام مهندس خدا نگهداره شمارو من لوله کش هستم‌تقریبا ۱۷ساله مشغولم وپمپ هم نصب می‌کنم واقعا درست میفرمایید واقعا از نصب بعضی پمپ ها حال ادم‌بهم‌میخوره ولقب احمق بودن کمترین چیزیش که می‌توان گفت خودم تشنه مطالب وتجربه دیگران هستم ‌مدام تحقیق می کنم‌که‌کیفیت کارم را بالا ببرم بیشتر سعی میکنم‌طبق اصول واریز اتصالات برنجی استفاده کنم یا حق.

درود بر شما

موفق و پیروز باشید

صادق 7 اسفند 1401 ساعت 12:09 ب.ظ http://sadeghhormozi@gmail.com

با سلام و احترام از مطالب بسیار کاربردی و عالی شما بسیار تشکر میکنم.
من ساکن طبقه پنجم هستم در پارکینگ ساختمان یک پمپ 1.5 اسب با مخزن تحت فشار برای 8 واحد نصب شده است که زمان افت فشار تا استارت مجدد پمپ آبگرمکن خاموش و آب سرد میشود. برای حل این مشکل چه راهکاری رو پیشنهاد میکنید.آیا نصب یک پمپ کوچک با فشار کم قبل از آبگرمکن کمکی میکند؟؟ فرمول نصبش چطور هست؟
با سپاس از توجه شما

سلام باید تنظیم پمپ را عوض کنید و فشارش را بالاتر ببرید

البته تا جایی که پمپ کشش داشته باشه وگرنه یک سره کار می کنه و می سوزه

مقاله اتومات مکانیکی را مطالعه کنید

حمیدرضا 21 آذر 1401 ساعت 01:19 ب.ظ

سلام وقت بخیر جناب مهندس
من در طبقه4 ساکن هستم و در پاکینگ مخزن بزرگ داریم و یک پمپ 1 اسب به همراه دیجیتال نصب کردم ولی بعضی اوقات شیر آب را باز میکنیم آب نداریم . یا باید صبر کنیم شاید 15 دقیقه شاید هم بیشتر تا آب جریان داشته باشد یا برم پایین دستی فرمان بدم
آیا باید مثل تیپ 1 انجام بدم ؟
چه مشکلی میتواند داشته باشد ؟ آیا یک مخزن نصب کنم روی دیجیتال مشکل حل میشود ؟ در ضمن زیر دیجیتال هم یه شیر یکطرفه نصب کردم
ممنون از راهنمایی شما

سلام بله با نصب مخزن فشار مشکل حل میشه

رضا 6 آذر 1401 ساعت 10:00 ب.ظ

سلام جناب مهندس من یک پمپ یک اسب پنتاکس و منبع ۵۰۰لیتری و ست کنترل شوا نصب کردم مشکلی که دارم اینه که با وجودی که همه شیرها بسته هستن و جایی هم نشتی نداریم پمپ هر ده دقیقه حدود بیست ثانیه روشن میشه طوری که عدد بار روی ست کنترل خودبخود کم میشه تا پمپ روشن بشه وقتی هم که روشن شد ابگرمکن طبقه چهارم یه لحظه روشن میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام یک مخزن فشار بعد از اتومات نصب کنید مشکل حل میشه

محمد مهدی بهرامی 5 شهریور 1401 ساعت 10:06 ق.ظ

سلام
من در پارکینگ پمپ افزایش فشار اسپیرونی و ست کنترل پنتکس دارم
الان به دلیل افت فشار آب شهر و قطعی آب بیشتر وقتها ست کنترل فالت میده
پمپ مستقیم به آب شهر وصل هست
میتونم از منبع ذخیره مثلا 30 لیتری بسته قبل از پمپ اسفاده کنم؟

باید از مخزن فشار ، پشت اتومات استفاده کنید
مقاله اتومات دیجیتال به همراه مخزن فشار را مطالعه کنید

اصفهانی 13 تیر 1401 ساعت 09:17 ب.ظ

جناب مهرابی عزیز
درود برشما
بنده یک خانه دو طبقه داریم که یک پمپ بشقابی ۱ اسب همراه با ست کنترل h1 پنتکس و مخزن فشهر ۲۴ لیتری نصب داشتیم، به دلیل روشن و خاموش شدن زیاد، بنده اقدام به تهیه یک مخزن فشار ۱۰۰ لیتری واتس نمودم،منتها الان نمیدونم باد مخزن رو چقد بذارم، خود فروشنده گفت باید رو ۳۰ باشه، من رو ۳۵ گذاشتم ...
حالا خواستم بپرسم عدد دقیقش رو شما میتونین بهم بگین ...
ممنون از وبلاگ پرمحتواتون...

اشکان 3 تیر 1401 ساعت 09:29 ق.ظ

جناب مهندس مهرابی بسیار ممنون از پاسخ شما
من چندتا سوال دیگه هم میپرسم و بیشتر از این وقت شما رو نمیگیرم و بعدش میرم برای اجرای تیپ یک
اینکه فرمودید فشار ثابت هست خیلی عالیه، چون پیشفرض من نوسان فشار بود و دنبال راه حل برای این موضوع بودم
1- در مطلبی فرموده بودید حداکثر فشار تولیدی پمپ رو میشه از روی پلاک دید، ولی من این عدد رو نتونستم پیدا کنم و در مقاله ای که در مورد خوندن پلاک هم داشتید در مورد این موضوع چیزی ندیدم، در اینجا هم فرمودید از روی گیج چک کنم، سیستم فعلی من گیج نداره، ممنون میشم در این مورد توضیح بدید (من عکس پلاک رو میذارم، البته نمیدونم حداکثر فشار پمپ عدد ثابتی هست یا با توجه به شرایط نصب و ارتفاع تغییر میکنه)
2- مقاله چون در سال 96 نوشته شده و موجودی و قیمت ها در اون زمان وضعیت بهتری داشته شما مخزن آلمانی رو پیشنهاد دادید، آیا با وضع کنونی میشه از مخزن های رایج و ایرانی استفاده کرد؟ در صورت امکان برند پیشنهادیتون رو بگید
3- مخزن 24 لیتری رو میشه مستقیم روی فلوسوییچ بست یا وزنش برای سوییچ زیاد هست و بهتره از مخزن پایه دار و شلنگ رابط استفاده کرد؟
پیشاپیش ممنون از جواب های بی دریغ شما
https://s6.uupload.ir/files/plate_jurv.jpg

حداکثر فشار پمپ شما 20 متر یا دو بار هست
که البته این فشار ، با فشار آب شهری جمع می شود و به همین خاطر باید یک مانومتر نصب کنید تا بتوانید فشار خروجی پمپ را مشاهده کنید

- البته فشار آب شهری معمولا یک تا دو بار هست که به صورت تخمینی میشه گفت فشار خروجی پمپ شما 3 تا 4 بار خواهد بود

مخازن تحت فشار 60 لیتری دوام و کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های 24 لیتری دارن

بسته به هزینه ای که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید

برند الکتروساز کیفیت خیلی خوبی داشت و ما هر جا استفاده کردیم یکی دو سال کار کرد حداقل که برای یک برند ایرانی عدد بسیار خوبیه

اشکان 29 خرداد 1401 ساعت 06:35 ب.ظ

با درود خدمت شما مهندس عزیز و سپاس فراوان بابت مطالب مفید و آموزنده‌ی شما.
پیشاپیش عذرخواهی میکنم از سوالات ابتدایی خودم و طولانی بودن نوشته. من همه‌ی کامنت ها و جوابها رو مطالعه کردم ولی سوال مشابه سوال خودم ندیدم. بنده ساکن طبقه‌ی ۲ یک ساختمان ۷ واحدی هستم، آب در لوله ها وجود داشت ولی فشار مطلوبی نداشت(ساختمان پمپ نداره) بنده یک پمپ نیم اسب هاچاسو مدل VPM130 و یک فلوسوییچ flow FCM1 تهیه و در بالکن خودم نصب کردم، از اونجایی که آب برای کولر هم نمیرسید، یک شیر کولری هم بعد از پمپ گذاشتم و شلنگ کشیدم و تا پشت بام بردم. مسئله که الان وجود داره مشکلی هست که سایر دوستان هم اشاره کردن، بخاطر آب کولر در حال حاضر پمپ همیشه ۶ ثانیه کار میکنه و ۱۰ ثانیه خاموش هست که حدس میزنم در درازمدت پمپ رو خراب بکنه.طبق مطالب شما قصد اجرای تیپ۱ رو دارم و چند سوال برام پیش اومده که مطرح میکنم
سوال اول اینکه روی فلوسوییچ نوشته شده وقتی که فشار به کمتر از ۱.۵ بار میرسه سوییچ فعال میشه، الان فشار باد مخزن چقدر باشه؟ و اینکه چه مکانیزمی وجود داره که نذاره فشار مخزن به حد خطرناک برسه؟
سوال بعدی اینه که قاعدتا با نصب منبع انبساط فشار مثل سیستم فعلی ثابت نخواهد بود دیگه؟ و با توجه به مقدار آب موجود در تیوپ کم و زیاد خواهد شد؟ چون یکی از حسن های سیستم فعلی فشار ثابت آب هست.
سوال بعدی با فرض نوسان فشار در تیپ۱ هست، البته فکر میکنم جواب منفی هست ولی مطرح میکنم، آیا نمیشه به طریقی آبی که برای کولر میره رو از منبع انبساط تامین کرد تا پمپ انقدر مداوم کار نکنه ولی آبی که در لوله های داخل خونه میاد مستقیم با روشن شدن پمپ و روشن موندن اون تا زمانی که شیر بسته میشه تامین بشه؟ صرفا فقط برای ثابت بودن فشار آب در این حالت این سوال رو مطرح کردم. پیشاپیش ممنون از پاسخ شما. من یک عکس از سیستم فعلی رو ضمیمه میکنم. با تشکر
https://s6.uupload.ir/files/photo_2022-06-19_18-05-00_8vra.jpg

فشار باد مخزن یک بار کمتر از حداکثر فشار پمپ باید باشه
یعنی گیج روی پمپ را نگاه کنید . یک بار کمتر از حداکثر فشار باد کنید

اتفاقا با نصب مخزن فشار ، فشار ثابت تر خواهد بود - اون که فشار هی کم و زیاد میشه به دلیل اتومات مکانیکی است نه مخزن فشار

فشار ثابت خواهد بود

رضا 18 خرداد 1401 ساعت 10:04 ب.ظ

سلام و خسته نباشید. من یه مخزن ۱۰۰۰ لیتری پشت بام نصب کردم و ساختمان ۲ طبقه هست. یه پمپ ۱ اسب پنتاکس بشقابی هم بالکن طبقه بالا گذاشتم. روی پمپ ست کنترل نصبه. وقتی کولر روشنه پمپ هر دقیقه ۴ باری استارت میخوره. این روش نصب منبع بعد ست کنترل کاملا تست شده جواب گرفتید؟ من چندجا پرسیدم گفتن جواب نمیده. حالا شاید چون تجربه اینکار رو نداشتن. با این روش بجای دقیقه ای ۳ ۴ بار استارت خوردن چندبار روشن میشه؟ ممنون از پاسخگویی شما

سلام دوست عزیز
اونایی که ازشون مشورت گرفتید حتی شاگرد من هم حساب نمیشن

مخزن فشار بعد از اتومات قطعا جواب میده و تعداد استارت را کم خواهد کرد . تقریبا هر ده تا پانزده لیتر که مصرف شود یک بار پمپ روشن خواهد شد

محمدی 22 اسفند 1400 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
سپاس فراوان بخاطر مقالات عالی و آموزنده
اگه در منطقه ای که فشار آب در حالت عادی در پیلوت و طبقه اول نسبتا قابل قبوله بخواهیم آب را تا ارتفاع ۱۵ متر هدایت کنیم و پمپ را بعد از تانکر شناور دار قرار دهیم راهنمایی بفرمایید چه نوع پمپی و با چه ترکیبی نصب کنیم؟ ضمنابرق ما سه فاز میباشد .
ممنون از مشاوره های ارزشمندتون

سلام هزینه مشاوره 300 هزار تومان می باشد در صورت تمایل شماره تان را ارسال کنید

محمدی 17 اسفند 1400 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
کنتور منزل ما ۳ فاز هست آیا میشه از پمپ تک فاز استفاده کرد، یا حتما باید از پمپ‌های ۳فاز استفاده کرد؟ سپاس

سلام بله میشه

اگر برق تک فاز باشه نمی تونید از پمپ سه فاز استفاده کنید ولی برعکسش میشه

در ضمن اگر برق سه فاز نداشتید می توانید با استفاده از اینورتر ، برق تک فاز را به سه فاز تبدیل کنید

وحید 17 مرداد 1400 ساعت 11:21 ب.ظ

سلام مهندس جان
اقا برای پمپ یک اسب با اتوماتیک چینی(زرد رنگ) میشه منبع انبساط گذاشت و جواب گرفت یا حتما باید پرشر اتوماتیک پنتاکس باشه

فرقی نمیکنه برای هر اتومات دیجیتالی میشه از مخزن فشار استفاده کرد منتها یه نکته ای داره :

اتومات های اصلی از فلوسوئیچ فنری استفاده می کنند و به همین خاطر میشه اونا رو افقی و یا عمودی نصب کرد ولی چینی ها و برند های متفرقه از فلوسوئیچ آهنربایی استفاده می کنند و به همین خاطر فقط باید عمودی نصب شوند

پویان 6 مرداد 1400 ساعت 01:26 ق.ظ

سلام من تیپ ۲ رو بستم ولی مشکل اینکه پمپ استارت نمیخوره وبرطرف نشد .طبقه ۶ هستم وپمپ و مخزن تحت فشار در منفی یک .وقتی فشار آب خوبه خیلی عالی عمل میکنه فشار کم اصلا.یه راهنمایی کنین ممنون میشم.

سلام فشار باد مخزن را باید تنظیم کنید و اینکه اگر ذره ذره آب مصرف کنید و آب پر فشاره داخل مخزن فشار کاملا خالی شود ، پمپ روشن نمی شود

محمود قربانی 24 تیر 1400 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام وقت بخیر
آیا مخزن تحت فشار آب را به صورت افقی نصب گردد مشکلی به وجود می آید

خیر فرقی نمیکند

مرتضی رسولی 7 تیر 1400 ساعت 06:31 ب.ظ

با سلام و عرض ادب و تشکر از مقالات بسیار خوبتان
بنده از مقاله (تیپ۱)شما استفاده کردم چون برای ابگیری کولر پمپ درهر یک دقیقه به مدت۱۵ثانیه روشن میشد وموجب بالا رفتن قبض برق وکوتاه شدن عمر پمپ میشد اکنون تانک ۵۰۰لیتری منبع تحت فشار۶۰لیتری پمپ بشقابی یک اسب کلید هیدروتانک پنتاکس هم چیز عالی هست فقط مخزن تحت تحت فشار۱۱لیتر اب بیشتر ذخیره نمیکنه . ایا راهی هست فشار بیشتر شود و اب بیشتری داخل منبع تحت فشار ذخیره شود. یا باید از نوع پمپ اب جتی یک اسب استفاده کرد. ممنون اگر جواب بدید

سلام مخزن شصت لیتری بسته به ارتفاع ساختمون بهتون شصت لیتر میده

توضیحش طولانی و پیچیده است فقط همین را بدانید که شصت لیتر را در شرایطی میده که مخزن به اندازه باد داشته باشد و پمپ هم به میزان مشخصی فشار ایجاد کند و ارتفاع محل مصرف همتراز با مخزن فشار باشه !!!

هر طبقه که میرید بالاتر ، آب کمتری خواهد رساند

مثلا پمپی با فشار شش بار کار میکرد و مخزن ۲۴ لیتری ، ۴ بار فشار باد داشت

با این شرایط در طبقه پنجم نهایتا شاید پنج تا هشت لیتر آب میداد

عباس صالحی 26 اردیبهشت 1400 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام باتشکر از مطالب خوبتون
امکان استفاده ترکیبی از هر دو تیپ وجود داره؟
ما هر دومورد مشکل را داریم یعنی پمپ برای کولر زیاد خاموش و روشن میشه و اینکه پمپ مستقیما به آب شهر وصله و در مواقعی که فشار آب شهری کم میشه پمپ استارت نمیشه.
دوتا مخزن 24 و 60 لیتری دارم بنظرتون مخزن 60 را برای تیپ یک و مخزن 24 را برای تیپ دو استفاده کنم مناسبه؟ ممنون از لطفتون

سلام بله دقیقا چند نفر از کاربر ها با راهنمایی بنده همین کارو کردن

توصیه من اینه که شصت لیتری قبل از اتومات و 24 لیتری بعد از اتومات نصب شود

یوسف 26 دی 1399 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام برای سه طبقه میخوام مخزن از نوع تیپ ۲ وصل کنم مخزن چند لیتری خوبه

سلام هر چی بالاتر بهتر ولی حداقلش ۲۴ لیتری

مجید ریاضی 11 شهریور 1399 ساعت 01:05 ب.ظ

با سلام و تشکر فراوان بابت ارایه راه حلهای عالی بدون چشمداشت
مهندس عزیز من مشکل خیلی از دوستان را داشتم.در ویلای دو طبقه و در طبقه دوم مشکل کار نکردن پمپ و ریست کردن مداوم ان را دارم.وقتی شیر آب را در طبقه 2 باز میکنیم پمپ چند ثانیه زور میزنه که کار کنه و اگه تو این چند ثانیه پروانه پشت پمپ را حرکت بدی، پمپ شروع به کار میکنه و اگر پروانه را تکان ندی پمپ قطع میکنه و باید یکبار ریستش کنیم تا مجددا کار کنه.(پمپ نیم لورا اصل ایتالیا+اتومات چینی+مخزن 400) توضیح اینکه فشار آب بدون پمپ در طبقه اول خوبه و در طبقه دوم بدون پمپ فشار خیلی ضعیفه. میشه لطفا راهنمایی بفرمایید؟ بسیار سپاسگذارم

اتومات مکانیکی و مخزن فشار

سعید 3 شهریور 1399 ساعت 08:30 ب.ظ

سلام جناب مهندس
طبقه سوم هستیم و پس از باز کردن شیر پمپ زمان میبرد که روشن شود، اگه یه مخزن انبساط بعد از اتومات دیجیتال بذارم مشکل حل می‌شود ؟ فقط مخزن وایکانت موجود هست، جواب میده؟!

بله

مرتضی 25 مرداد 1399 ساعت 02:22 ق.ظ

سلام استاد خدا قوت
عاقبت تون بخیر بابت پاسخگویی و صداقت تون.
یک ساختمان با چندین واخد و مغازه هست . دو واخد در طبقه اول و پنج واحد در طبقه همکف. صاخب مغازه رو راضی کردیم پمپ نصب کنیم.
یک پمپ ,جتی یک اسب ebara و اتومات flow
بعد از یک ماه استفاده اتومات خراب شد و می بایست حتما دکمه ریست رو بزنیم . نیم ساعت خوب بوذ محدد قطع میشد . عوض کردیم بازم بعده یک ماه محدد خراب شده و پمپ کار نمیکنه دکمه ریست رو می زنیم فقط 15 دقیقه بعد پمپ خاموش میشه .خوبه باید چیکار کنیم استاد..؟؟؟

سلام شاید خراب نیست

شاید آب تانکر را بهش دادید و اب شهری به وردی پمپ وصل نیست

راهکار زیاده

باید شماره تلفنتان را بزارید و مشکل را کامل‌بگید و ...

حسن محمدی 10 مرداد 1399 ساعت 11:51 ق.ظ

سلام از وقتی که گذاشتید کمال تشکر دارم مقاله فوق العاده ای هست.
مشکل بنده
تانکر 200 لیتری به ورودی آب نصب شده
با ارتفاع نیم متر
پمپ آب نیم اسب
اتومات پنتاکس
با این وجود اتومات نمیشه باید قطع و وصل کرد برق پمپ رو
چی کار کنم؟ کاری میشه کرد؟

هادی مومن 1 تیر 1399 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام وخسته نباشید من همه مطالب مربوط به مخزن تحت فشار به همراه اتومات دیجیتال خوندم و مفید بود
ما میخوایم واسه آپارتمان چهارطبقه و هشت واحدی پمپ نصب کنیم
فشار 1 تا 1.5 بار در ورودی آب داریم راهنمایی بفرمایین: پمپ، ست کنترل،حجم مخزن تحت فشار و متعلقات دیگر با چه مشخصاتی تهیه کنم واینکه فرمودین باد نیتروژن و آلمانی باشد و ...
شما خودتون فروش دارید یا جایی رو معرفی میکنید که از اونجا خرید کنیم

مسعود 16 فروردین 1399 ساعت 05:46 ب.ظ

سلام از پمپ آب خانگی میشه به صورت همزمان به عنوان پمپ آبنما استفاده کرد

سلام
در این صورت پمپ همیشه باید روشن باشه

مرادی 5 فروردین 1399 ساعت 03:31 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید وخدا قوت به شما مهندس زحمتکش ایرانی ؛من خیلی از مقاله های شمارو خوندم واقعآمفید و عالی هستن بنده هم دیپلم کامپیوتر بیشتر نخوندم اما مشکلی که در بین مردم ما هست حرف گوش نمیکنند اول همه چی رو با مبلغ بالا خراب میکنند بعدآ میان از شما و... راهنمایی ومشاوره میگیرند ونظر کسی هم کار بلد باشه برای شان مهم نیست .باتشکر از اطلاعات ومشاوره های واقعآ کارساز واصولی شما

مجید 19 بهمن 1398 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام و عرض ادب جناب مهندس مهرابی

جا داره قبل از هر چیز از مطالب تخصصی ، بسیار مفید ، فنی و تخصصی شما تشکر کنم . و اما مشکل ما ، ما در یک آپارتمان 6 طبقه 24 واحدی با حدود ساکنین 50 تا 60 نفر هستیم و دست بر قضا ما طبقه آخریم و مشکل فشار آب داریم. در حال حاضر ما از پمپ پنتاکس CHt550 به همراه کلید اتوماتیک اسکوآر (فیک) و منبع تحت فشار 80 لیتر درجه دار ایمر IMER چینی و همچنین به تازگی از کنتاکتور پارس فانال مدل PFC-32 استفاده می کنیم .تا الان 2 بار اتومات دیجیتال دانفوس (فیک) + 3 کلید کنتاکتور هیوندای + 2 کنترل فاز + 2 رله عوض شده و مشکل همچنان باقی است . باد منبع و سوراخ نبودن مبنع بررسی شده است . در آخرین وضعیت کلید کنتاکتور هیوندای پس از استارت پمپ سوئیچ نمی کرد و در نهایت فیوز می پرید. هو اکنون با تعویض کنتاکتور و تغییر پیچ های اتومات مکانیکی از 4 و 6 به 2 و 4 فعلاً در حال کار است . در صورت بروز مجدد مشکل پیشنهاد و نظر تخصصی شما چیست؟

سلام این پمپ اصلا مناسب شما نیست

متاسفانه باز هم بی سوادی مهندس پروژه و فروشنده پمپ باعث هزینه و دردسر فراوان شده است

این پمپ برای یه هتل سه طبقه یا برای آبیاری باغات و ... مناسبه نه یه آپارتمان مسکونی

پمپ شما دبی بسیار بالایی دارد و هد نسبتا کم

راه حل هم در دایرکت اینستاگرام ارائه شد
موفق باشید

ناصر محمدی 1 بهمن 1398 ساعت 01:03 ق.ظ

سلام و خستە نباشید؛خدمت آقای مهندس؛
ساختمان ما شش طبقە است،از پمپ دو اسب پنتاکس دو پروانە جنس نوریل استفادە کردەایم با مخزن تحت فشار هاماک 200لیتری،اما قبلا از ست کنترل استفادە میکردیم،کە همە چیزش سالم موجودە.
آلان کە از پرشر سویچ استفادە میکنیم چون جنس خوب در بازار نیست با وجود استفادە از کنتاکتور بازهم دردسر خودش رو دارە،همیشە فکر ادغام ست کنترلر و مخزن بودم ولی میترسیدم تا اینکە مقالە شما رو دیدم،ٱیا میشە با مشخصات فوق از روش اول استفادە کرد.
چرا فرمودین از باد نیتروژن استفادە کنیم.چون مخزن ما بزرگە و جابجایش سختە.وآیا اصلا میشە از این مخزن بە روش اول برای ارتفاع 20 متری استفادە کرد.(چون هدف ما خاموش و استراحت زیاد پمپە،با این گرونی و درامد کم.)
ممنونم از رهنماییها و زحمات خوبتون.
با تشکر.

اگر در ارتفاع 20 متری بدون پمپ آب میاد ولی کم فشار است بله می توانید از روش های این مقاله استفاده کنید

اگر بدون پمپ آب نمیاد نمی تونید استفاده کنید

reza 12 مهر 1398 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام اقای دکتر
خسته نباشید واقعا مطالب مفیدی گذاشتید
فقط یه سوال داشتم
شما چرا به فکر ساخت یه اتومات ایرانی نیافتید؟

سلام ما فقط مشاوره میدهیم برای اینکه از همین وسایل موجود هم کسی درست استفاده نمی کند -اتومات هایی که در ایران به فروش میرسند مشابه همان هایی هستند که در ایتالیا و اروپا به کار می رود -مشکل از عدم طراحی اصولی لوله کشی و عدم تنظیم صحیح اتومات است و نیازی به ساخت یک محصول جداگانه نیست

در ضمن کشور ما از نظر فنی و علمی فقط کمی از افغانستان و عراق جلو تر است و ساخت یک محصول با کیفیت که استاندارد باشد و کنترل کیفی داشته باشد در ایران تقریبا محال است

چون شما اولا نمی توانید خط تولید به روزی راه اندازی کنید و فرایند تولید مشکل دارد و ثانیا قطعات و لوازمی که باید در اتومات به کار رود در ایران موجود نیست یا اگر هم باشد با پایین ترین کیفیت است

تاکید میکنم همین الان هم اتومات های اصلی که در ایران است با کیفیت و مقبول است و از ان مهمتر من ۳ برند اتومات خاص را مدنظر دارم که تمام اشکالات اتومات های فعلی را مرتفع میکند و سال ۹۶ دنبال واردات آنها بودیم ولی ناگهان همه چیز به هم خورد و واردات تبدیل شد به یک رانت عظیم برای یک عده قلیل

اگر درهای مملکت باز باشد خود من به شخصه اتومات هایی را به بازار ایران معرفی میکردم که مشابه آن در کشور موجود نبود و میلیارد ها تومان برای کشور صرفه جویی در هزینه اولیه و هزینه نگهداری به ثمر می رسید

شاهین 31 مرداد 1398 ساعت 04:33 ب.ظ

سلام مهندس جان خداقوت دستون دردنکنه واقعا خداخیرتون بده همین جنابمنرابی بنده امشکلم اینه که پمپ هاچسو نودارم کلید اتومات استریم ومخزن هیچکس تاالان نتونسته برامن تنظیم کنه که وقتی شیر رو وامیکنی بعداز ۵ثانیه پمپ استارت کنه تا۱۰ثانیه هم راضیم مشکل چیه ؟توروخدا کمک کنیید زمستون واسه اب گرم داستانها دارم طبقه ۱چهارواحدی میشینم ارتفاع تا همکف ۴مترنیست ممنون میشم دکتر

مقاله تنظیم اتومات مکانیکی را مطالعه کنید مشکلتان حل می شود

شاهین 27 مرداد 1398 ساعت 05:23 ب.ظ

سلام مهنــــــدس عزیزم واقعا دست مریزاد،بگذریم پمپ اب بنده هاچاسو نوگذاشتم مخزن ۸لیتر منبسط وکلید مکانیکی ،ولی هیچکس نتونسته برامن تنظیم کنه که وقتی شیراب وامیشه حداقل بعداز۵ثانیه پمپ استارت کنه محاله بعداز۲۰ثانیه پمپ روسن میشه ممنون میشم منونجات بدی

سلام
حالا دیرتر پمپ روشن بشه چه مشکلی داره؟
برای اینکه زودتر روشن بشه باید دلتا را کاهش بدید ولی ریتم‌پمپ بین ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه استاندارد است

گل محمدی 12 مرداد 1398 ساعت 11:19 ب.ظ

با تشکر از پاسخ شما
منبع تحت فشار ساختمان ما ۱۰۰ لیتری هست، پمپ روی فشار ۴ بار روشن و روی ۶ خاموش میشه، کلا روشن بودن پمپ ۳ ثانیه هم نمیشه، قطعا در این زمان کم نمیتونه منبع تحت فشار ۱۰۰ لیتری را پر کنه، آیا این طبیعیه؟

سلام
به احتمال زیاد مخزن سوراخ شده است

گل محمدی 11 مرداد 1398 ساعت 06:11 ب.ظ

با سلام و احترام و آرزوی سلامتی برای شما
بنده در طبقه اول یک ساختمان ۱۸ واحدی زندگی میکنم ، متاسفانه لوله آبرسانی به طبقات از دیوار منزل ماست و وقتی پمپ روشن میشود صدای ضربه قطع و وصل شدن و جریان آب داخل واحد ما میاد، عجیب آن که پمپ آب در طبقه زیر زمین نصب شده و طبقه همکف هم پارکینگ هست و عملا واحد بنده دو طبقه با پمپ فاصله داره صدای هوابردی پمپ را ندارم واز ارتعاش لوله صدا دارم
سیستم آب رسانی هم از یک منبع ۱۰۰ لیتری و اتومات استفاده شده.
ممنون میشم راهنمایی بفرمائید مشکل صدا را چطوری میشه حل کرد.

سلام مشکل از ضربه قوچ است
باید شیر یک طرفه پمپ را از دریچه ای به فنری تغییر بدید
اگر مشکل حل نشد باید راه حل های دیگر را پی بگیرید که در اینجا نمیگنجد

حسین 1 مرداد 1398 ساعت 02:07 ب.ظ

باسلام و تشکر از زحمات شما . ساختمان 8 طبقه ما دارای دو پمپ 2.8 کیلوواتی و دو مخزن انبساط 24 لیتری (که البته مطمئناً طراح باید ازمخازن بزرگتر استفاده میکرد با توجه به 16 واحدی بودن ساختمان). پمپ ها بصورت نوبتی کار می کنند. مشکل اینجاست که یکی از پمپها بدلیل اینکه پرشرسوییچ مربوطه (دانفوس) خراب است درمدتی که نوبتش است مدام کار میکند و با بالارفتن فشار آف نمیکند ضمناً اگر مثلا برق قطع شود و فشار پایین هم باشد بعداز وصل برق این پرشرسوییچ وصل نمیکند و حتما باید درش باز شود و با پیچ گوشتی کنتاکتش وصل شود تا پمپ کارکند.سوالم اینست که 1-آیا پرشرسوییچ دانفوس مربوطه قابل تعمیر است؟ 2-آیا میتوان از جایگزین ارزانتری در این مورد استفاده کرد؟
تشکر از وقتی که برای راهنمایی میگذارید

سلام اول دنبال حل مشکل باشید بعد دنبال جنس ارزان تر
پرشر سوئیچ نو هم که میخرید کلی داستان دارد حالا می خواهید این قطعه ارزان قیمت را تعمیر هم بکنید ؟

جایگزین ارزان ترش این است که جنس اصلی بخرید که کمتر خراب شود - این ارزان ترین کار ممکن است !!

اتومات دانفوس اصلی با عکس و توضیحات در اینستاگرام ما تشریح شده است
drpumpiran

پرشر سوئیچ اصلی دانفوس اگر درست سیم کشی شود و از کنتاکتور مرغوب استفاده کنید سالهای سال بدون مشکل کار می کند ولی اگر کنتاکتور کیفیت نداشته باشد پرشر سوئیچ هم زود به زود می سوزد و خراب می شود

مینائی 29 خرداد 1398 ساعت 04:03 ق.ظ

با سلام با استاد عزیز
من در نیمه شب که پمپ روشن مانده بود شیر خروجی از پمپ به واحدها رو بستم اما پمپ خاموش نشد و وقتی دستی خاموش کردم عدد بار ثابت ماند و کم نشد و این نشان میدهد که نشتی قبل از شیر خروجی پمپ نداریم اما وقتی شیر را بار کردم عدد بار کاهش یافت ، اگر هم نشتی بعد از شیر خروجی پمپ باشد یعنی در واحدها باشد هم این مشکل روشن ماندن پابرجاست؟ منظورم این هست که میتواند دلیل روشن ماندن پمپ باشد ؟
بعد ما یه مشکل دیگه هم داریم که هزینه قبض آب این بلوک نسبت به سایر بلوکهای 9 گانه همیشه بیشتر میآید و حتی مامور اداره آب آوردیم که چک کرد گفتیم شاید کنتور خراب است و ایرادی نداشت و گفتن مصرفتون بالاست در صورتیکه مشابه بلوک ما از نصف فبض ما هم کمتر می آید.

مدل پمپ پنتاکس CB160/00 هست
مدل اتومات Switchmatic برند COELBO هست و استارت و استاپش قابل تنطیم هم برای Bar هست و هم برای psi
شماره همراه من : 09352418839

با تشکر و احترام
مینائی

سلام نشتی اصولا در واحد است نه در لوله ها - منظور از نشتی این نیست که لوله ها مشکل داشته باشد - نشتی از سمت آب شیرین کن و توالت فرنگی است نه جای دیگر- اگر از لوله ها باشد که یک جا باید نم بدهد

اگر اتومات دیجیتال استفاده کنید و کنتور از این جدید ها باشد بیشتر از حد معمول می چرخد چون خیلی حساس است

شما باید یک مخزن آب بگذارید و اتومات را از دیجیتال به مکانیکی تبدیل کنید

مینائی 24 خرداد 1398 ساعت 04:17 ب.ظ

با سلام خدمت مهندس عزیز
ضمن تشکر از مطالب دقیق و موشکافانه و علمی شما ، آرزوی موفقی روز افزون برای شما و افرادی که واقعا به مردم و مملکت کمک میکنند و انصاف هنوز در ذاتشان هست ، بنده مدیر ساختمان 5 طبقه با 18 واحد هستم و سیستم آبرسانی ما به این شکل است :
1- آب شهری مستقیم به تانکر 3000 لیتری وارد میشود
2- از تانکر به پمپ آب وصل شده و پمپ آب دارای مخزن فشار 80 لیتری است
3- تا کنون اتومات مکانیکی استفاده میکردیم که بدلیل استهلاک آنها و خراب شدن پلاتین ها و عدم کیفیت مدام باید تعویض میشد
4- با نصب اتومات دیجیتال مشکل پلاتین و عدم کیفیت رفع شد
5- اتومات بین بار 3 روشن و 4 خاموش تنظیم شده است
6- اما متوجه شدیم که بعضی وقتها حتی زمانیکه مصرف کم هست متوجه روشن موندن پمپ شده ام
7- با سرکشی از پمپ متوجه شدم که بار 4 رو رد کرده و استاپ نشده و روی بار مثلا 4.4 رسیده و مدام روشن مونده و خاموش نمیشه که مجبور به خاموش کردن دستی میشم
8- با نصاب هم تماس گرفتم ، اونها هم می پیچونن و میگه شاید نشتی دارید ، میگمش نصف شب که مصرف کم دیدم روشن مونده فقط مصرف آب کولر آبی هست که زیاد نیست ، تازه ربطی هم نباید داشته باشه فک کن مصرف داره میشه ، الکی میگه همینه به خاطر کولر آبیه ، خلاصه درست پاسخگو نیستن ، همین مواردی که شما هم اشاره کردین ، میگه ما اومدیم نصب کردیم و اونموقع تنطیم شده تحویل دادیم
9- نهایت اینکه نمیدونم چطور تنظیمش کنم ، حتی بار استاپ را روی 4.4 هم تغییر دادم اما باز هم میبینم بعضی اوقات 4.4 رو رد کرده و آف نشده و روی 4.5 یا 4.6 همینطور روشن مونده
10- حاضرم برای راهنمائی و مشاوره شما هزینه پرداخت نمایم تا این پمپ تنظیم شود
11- لطفا از طریق ایمیل با ما ارتباط برقرار کنید و شماره موبایل یا آی دی تلگرامتون رو بدبد که چت مستقیم داشته باشیم
12- در پایان از شما تشکر و قدرانی مینمایم
موفق و پیروز باشید

سلام
برای اینکه متوجه شوید نشتی دارید یا مشکل از جای دیگری است کافی است خروجی پمپ را ببندید
یعنی شب هنگام که پمپ روشن مانده است شیر فلکه خروجی را ببندید و اگر قطع نشد مشکل از جای دیگری است

در ضمن اتومات دیجیتال قابلیت تنظیم فشار حداکثر را ندارد - فکر کنم شما اتومات هد فیکس نصب کرده اید نه اتومات دیجیتال
در هر صورت برند و مدل پمپ را به همراه مدل اتومات را باید بفرمایید در غیر اینصورت نمی توان کمکی کرد

عباس هاشمی 23 اردیبهشت 1398 ساعت 12:35 ب.ظ

با سلام و احترام
ضمن تشکر از شما بابت مطالب خوبی که به اشتراک میگذارید .
منزل سه طبقه داریم که هر تابستان بدلیل استفاده از کولر ، ست کنترل پمپ خراب میشه . داشتم در اینترنت سرچ میکردم که به مطالب خوب شما رسیدم .
طبق گفته ها باید از تیپ 1 استفاده کنیم . چند تا سوال داشتم
میزان فشار مخزن فشار چقدر باید باشد و آیا محاسباتی برای آن وجود دارد ؟
بهتره مخزن چند لیتری باشه با توجه به استفاده همزمان 3 کولر از آن ؟
و عمر مفید و متداول ست کنترل های چینی چقدر است ؟ آیا همه استفاده کنندگان از ست کنترل مشکل ما را دارن ؟ و اینکه یک مدل خوب ست کنترل معرفی کنید.
ممنون از وقتی که میگذارید .

سلام فشار مخزن را باید حدود 1 بار از حداکثر فشار پمپ کمتر در نظر بگیرید
یعنی اگر حداکثر فشار پمپ به 5 بار میرسد باید مخزن را 4 بار باد بزنید
مخزن 24 لیتری هم کفایت میکند

مجتبی 8 اردیبهشت 1398 ساعت 07:12 ب.ظ

سلام
امکان دسترسی با تلفن دارید.بنده مدیریت یک آپارتمان اسمن ۵طبقه ۱۰ واحدی را دارم میخواستم بابت سیستم آب رسانیش مطمعن بشم در حال حاضر بایک پمپcb210/01 وست کنترل پنتاکسH1 در حال کار هست ولی فکر میکنم شاید این سیستم غلط هست چون فشار به پمپ میاد و میترسم بسوزه.میخواستم ببینم بهترین روش با کم ترین هزینه چیه ممنون میشم

سلام مشاوره تلفنی فقط برای دوستانی است که هزینه را پرداخت کرده اند

بنیامین طالبی 7 اردیبهشت 1398 ساعت 10:49 ب.ظ

مهندس جان سلام.من پمپ 1اسب با ست کنترل استریم pc13a بصورت تیپ 2 نصب کردم اما فشار اب زیادی ندارم .ساختمان 3 طبقه تو طبقه سوم فشار پکیج بزور به یک و نیم میرسه.باد مخزن تحت فشار را هم تو35 تنظیم کردم.دستگاه مرتب کار میکنه اما فشار اب من کمه.ست کنترل قابلیت تنضیم فشار نداره.چکار کنم

سلام مشکل از پمپ است که فشار کمی دارد
مدل پمپ را هم نگفتید

قنواتی 1 اردیبهشت 1398 ساعت 10:16 ب.ظ

سلام وقت بخیر
ساختمان ما ۵ طبقه است و یک مخزن بر پشت بام که توسط یک پمپ یک اسب با وردی آب یک اینچ پر می شود . در زمانهایی که آب شهر قطع می شد پمپ یکسره کار می کرد جهت برطرف شدن این مشکل کیت دیجیتال نصب کردیم ولی متاسفانه فشار ستونی آب از استارت پمپ جلوگیری می کنه . در اصل با توجه به فشار بعد پمپ آب ورودی توان جریان پیدا کردن را ندارد . لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام یعنی سیستم آبرسانی شما ثقلی است؟
اگر ثقلی است با مشاوره ما مشکلتان حل می شود و نیازی به تغییر اتومات نیست

مصطفی 27 فروردین 1398 ساعت 05:59 ب.ظ

سلام برای اپارتمان با احتساب کلی 12 طبقه یک طبقه زیر زمین یک طبقه همکف یک طبقه خالی و 9 طبقه واحد و هر طبقه 4 واحد کلا 32 واحد چ پمپی مناسبه.البته دوتا پمپ استفاده کنی ک در هر طبقه دو واحد دو واحد ساپورت کنه

سلام باید بررسی بشه
شماره موبایل خود را بگذارید

مصطفی 26 فروردین 1398 ساعت 06:30 ب.ظ

با سلام ما در یک ساختمان 9 طبقه هستیم و با افت فشار اب روبرو هستیم تعمیرکار پمپ میگفت پمپش ضعیفه و بخاطر همینه .کلا 30 واحدی فکر کنم باشه.چ پمپی با په مشخصاتی نیاز هست ک اینطوری در طبقات بالا اب قطع نشه
ضمناا پمپ مخزن هم دارد.سپاسگذارم

سلام مشکل شما نیاز به بررسی دارد
در صورت تمایل شماره تلفن خود را بگذارید

MiMo 25 بهمن 1397 ساعت 11:13 ب.ظ

درود مهندس جان
وقت بخیر
سپاس از مطالب فنی و کاربردی و وقتی که در زمینه اشتراک اطلاعات مفیدتون میذارین.
مهندس جان سوالی که از حضورتون داشتم این که با اتوماتیک دیجیتال های معمولی (مانند شکل تیپ 2) میشه نقشه تیپ 1 رو اجرا کرد؟ (داخل عکس ها مدل اتومات تیپ 1 و 2 باهم تفاوت دارن!)

سلام عکس ها شماتیک است
بله میشود هیچ فرقی نمیکنه

فرزاد 19 بهمن 1397 ساعت 11:32 ق.ظ

با عرض سلام و احترام
متزل ما ۴ واحد میباشد
من طبقه ۴ هستم
ست کنترل پنتاکس ابی رنگ وصل کردیم
تمام شیرها دارای فشار خوبی هستن ووقتی شیر را باز میکنیم بهد از دو ثانیه فشار زیاد میشود
فقط اب یخچال ساید وقتی ابگیری میکنیم فشار کم است و بعد از ۲۰ ثانیه فشار زیاد میشود و پمپ روشن میشود
ممنونم پاسخ بدید

سلام مطابق تیپ ۱ عمل کنید

بنیامین طالبی 15 آذر 1397 ساعت 12:48 ب.ظ

جناب مهندس.با سلام و ارادت بنده دکتر دامپزشک هستم و معلومات فنی در مورد اب و برقم صفره.ولی واقعا دمتون گرم با خوندن مقالاتتون میتونم بگم یه پا استا شدم.فقط خواستم ازتون تشکر کنم.ادم جالبی هستین.

محمد طحان 14 آذر 1397 ساعت 07:57 ب.ظ

سلام. خیلی ممنون.
لطف کردین، مرسی بخاطر راهنمایی و کمکتون.

محمد طحان 12 آذر 1397 ساعت 04:53 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید.
با سپاس فراوان از پاسخگویی شما.
پمپ بعد از مخزن ۲۰۰۰ لیتری قرار گرفته و در طول روز بدون مشکل کلید اتومات کار میکند. ارور کلید دقیقا در سحر گاه میباشد که هم مصرف کننده کم می باشد و چند ساعت پمپ کار نکرده.
تو ۴ سال گذشته با همین سیستم بدون مشکل پمپ کار میکرده.!!
میخواستم بپرسم اگه موازی مخزن از آب شهری هم بیاریم پشت پمپ مشکل حل میشه.؟؟
با تشکر فراوان

سلام بله مشکل حل می شود
منتها ممکن است کنتور زیادی بچرخد و به صورت کاذب هزینه آب مصرفی افزایش یابد

لذا شیر فلکه ای که از آب شهری به پمپ می رسد را به میزان کمی باز بگذارید - حدود 10 تا 20

سیاوش 30 مهر 1397 ساعت 09:48 ب.ظ

باسلام من درطبقه ۴هستم هم اتومات ومتعلقات مکانیکی داشتم وهم دیجیتال.وقتی پمپ رواستارت میکنم تازمان بازبودن آب پمپ کارمیکندولی بعدازبستن آب دیگه پمپ روشن نمیشه وبایددوباره استارت بشه.البته وقتی شیرآب روبازمیکنم آب خروج نداردتاپمپ شروع به کارکند.قبل ازپمپ یک تانکرنیزمتصل میباشد.لطفاراهنمایی کنیدچون تاحالاخیلی هزینه بابت رفع این مشکل کرده ام.باتشکرازشما

سلام دوست عزیز همانطور که گفتم اگر بدون پمپ آب می آید میتوانید از اتومات دیجیتال استفاده کنید در غیر اینصورت فقط اتومات مکانیکی و مخزن فشار

مجتبی کریمی 30 شهریور 1397 ساعت 04:16 ق.ظ

سلام و عرض ادب
خداقوت
ای کاش به جای مسابقه برای نابودی ایران و انسانیت خودمان فقط کمی مسءولیت پذیر بودیم
این که شما میگی بیسوادی نیست
خیلی ها بی سواد بودن ولی دزد نبودن.خاءن نبودن.حرام خور نبودن.بی تفاوت نسبت به سرنوشت خود و دیگران نبودن.حاضریم به دو روز دنیا برسیم و همه رو زیر پاهای خودمان له کنیم
کشور ما بیشتر از این که از دست دشمنان ضربه بخوره از دست خاءنین و وطن فروشان ضربه خورده .ما احتیاجی به دشمن نداریم .خودمان همدیگر رو نابود می کنیم مهندس جان دلم خونه از دست این آدم ها
مدیر ساختمان مسکن مهر ۸واحدی (۴طبقه) در شریف آباد هستم
پمپ آب ساختمان پنتاکس۲پروانه برنجی۲اسب و همراه ترکیبی اتومات دیجیتال و کنتاکتور می باشد.مشکل اینجاست که نازلی که داخل کلید اتومات قرار داره و وظیفه ش جلوگیری از برگشت آب به داخل پمپ می باشد بعد از یه مدتی بخاطر جرم و حالت آهن ربایی که داره خوب مسیر برگشت رو نمی بنده و آب به داخل پمپ بر می گرده و باعث میشه اتومات با کاهش فشار آب دستور روشن شدن پمپ رو بده
و باعث خرابی نافی وداغ شدن پمپ و آب می شود.
سوال ۱ آیا امکان دارد بین پمپ و اتومات یک شیر یکطرفه کار گذاشت تا این مشکل برطرف شود(قبل از پمپ شیر یک طرفه فنری داریم و جواب نمی دهد)؟
سوال ۲ اگر بخواهیم از ترکیب مخزن تحت فشار و اتومات دیجیتال و تیپ ۱ استفاده کنیم مخزن با چه حجمی برای ۳۰نفر ساکن ساختمان تهیه کنم؟
سوال۳ ایا می توان با دو مخزن از تر کیب تیپ ۱و۲ همزمان استفاده کرد؟
سوال۴ بخاطر نوسان برق و فشار پمپ به اتومات دیجیتال پس از سیاه شدن خازن و پلاتین ۳ دستگاه اتومات با ابتکار خودم از دستگاههای سه فاز محل کار فهمیدم که برای سالم ماندن اتومات باید از کنتاکتور استفاده کنم و یک کنتاکتور تهیه وفرمان روشن شدن اتومات رو به کنتاکتور و برق پمپ از فرمان کنتاکتور تامین میشه(که فشار آب و کارکرد پمپ نسبت به قبل خیلی بهتر شد(از پمپ فروشی ها می پرسیدم راهی نداره که پمپ به دیجیتال فشار نیاره و نسوزه ,میگفتن نه اگه می خواهی بهتر از روش مکانیکی استفاده کنی و کلی تجهیزات بخری که فقط سود ببرن .بعد که از روی ابتکار کنتاکتور رو وصل کردم و بهشان گفتم ,جواب دادن خوب چون آمپر پمپ بالاتر از اتومات هست باید کنتاکتور وصل کنی پس نتیجه می گیریم که نه تنها بی سواد نیستن بلکه دزدان بیشرفی می باشند که انسانیت ندارن و با این که بهشان میگفتم ما گارگر هستیم ساکن مسکن مهر هستیم فقط به فکر فروش خودشان هستن)) سرد خانه های کارخانه از فشار سنج دانفوس استفاده میشه من هم می توانم حالا که کنتاکتور دارم از دانفوس استفاده کنم چون فشار بالا و پایین دار خیلی خوبه و برق رو به دانفوس بدم و بعد فرمان رو به دیجیتال و از دیجیتال به کنتاکتور برسانم؟
باتشکر
مجتبی کریمی(مهندس صنایع غذایی)
09124873543
ممنون می شوم که جوابم رو بدهید

سلام
برای بیش از یک واحد اتومات دیجیتال مناسب نیست و بهتر است از اتومات مکانیکی و مخزن فشار ۸۰ تا ۱۰۰ لیتری استفاده کنید

اتومات مکانیکی به خوبی جوابگوی نیاز شما هست و نیازی نیست از پرشر سوئیچ دانفوس استفاده کنید

امیر 2 مرداد 1397 ساعت 08:01 ق.ظ

با سلام و تشکر فراوان
من با استفاده از اطلاعات وبلاگ پمپ را مطابق تیپ 2 نصب کردم و مشکل حل شد و راضی بودن. فقط چند وقتی هست که فشار کاری پمپ که قبلا روی 3 بار متوقف می شد، روی 2 بار متوقف می شود و فشار عمومی آب کاهش داشته است.ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید

حسین 23 تیر 1397 ساعت 08:41 ق.ظ

سلام وقتتون بخیر
ما یه ساختمون سه طبقه داریم که با یه پمپ نیم اسب پنتاکس مشکل اب رسانی ساختمان مرتفع شده
کلید اتومات نصب شده بر روی پمپ هم از همین پنتاکس های ابی رنگ هست.
چند وقتی هست که روزها کلید اتومات موقع باز کردن شیرهای اب روشن نمیشود. وفقط شب ها درست کار می کند.
به نظر شما کلید اتومات خراب شده یا اینکه بخاطر کاهش فشار اب مشکل پیدا کرده است.
دو سال قبل هم همچین مشکلی داشتیم با عوض کردن کلید اتومات،مشکل حل شد البته اون زمان اتومات از مدل های چینی بود.
به نظرتون با روش دوم یعنی مخزن تحت فشار مشکل ما حل میشود؟
اگر حل میشه
چه مخزنی رو با چه مشخصاتی پیشنهاد میدید ؟
و ممنون میشم که تنظیمات فشار مخزن رو هم بفرمایید
با تشکر فراوان از مطالب عالی تون

سلام
مشکل به خاطر این است که روزها فشار آب شهری کاهش می یابد و شب ها که فشار بالا می رود درست می شود

تنظیم اتومات دیجیتال را بالاتر ببرید (یعنی به سمت مثبت بچرخانید - توضیحات در مقاله اتومات دیجیتال هست)

با روش تیپ دو تا مشکل تا حد زیادی رفع می شود

کاوه 18 خرداد 1397 ساعت 08:47 ب.ظ

سلام
ساختمان ما ۶ طبقه است و ۳ پمپ یکی برای پر کردن مخزن و ۲ عدد برای طبقات داریم. در طول روز کلا ۴ ساعت اب در شبکه است. این ۴ ساعت برای پر کردن مخزن ۵۰۰۰ لیتری واقع در پارکینگ کافی است. مشکل اینجاست که ست کنترل وقتی اب در شبکه نیست خطا میدهد و مجبوریم دستی ریست کنیم. مثلا ۴ صبح باید چندین بار ریست شود که بعد از کشیدن هوای لوله شروع به پر کردن مخزن کند. قبلا از مکانیکی استفاده می کردیم با تایمر پمپ زیاد خشک کار میکرد.

مشکل فعلی این است که وقتی تایمر برق را وصل می کند ست کنترل بعد از ۵ ثانیه پمپ را خاموش می کند و این زمان برای کشیدن هوای لوله از شبکه کافی نیست و مجبوریم دستی ریست کنیم.
باتشکر

سلام دوست عزیز
۱۰ ها و بلکه ۱۰۰ ها بار تاکید کرده ایم که اتومات دیجیتال با آب مخزن کار نمیکند و فقط با آب شهری کار میکند
ربطی هم به هوا گرفتن و غیره ندارد

مکانیزم اتومات دیجیتال اینگونه است که فقط زمانی کار میکند که فشار آب شهری پشتش باشه

برای رفع مشکل باید مخزن فشار نصب کنید
به مقاله استفاده همزمان از اتومات دیجیتال و مخزن فشار مراجعه کنید و مطابق تیپ ۲ عمل کنید مشکلتان ۱۰۰ درصد حل می شود

مهدی 16 خرداد 1397 ساعت 07:01 ب.ظ

سلام من یک پمپ ۱ اسب بخار leo به همراه اتومات دیجیتال دارم .
ساختمان ما ۴ ط و ۸ واحدی هستش برای همین در پارکینگ یک مخزن ۲۰۰۰ لیتری قرار دادند و انشعابات پمپ از اونحا کرفته شده.
با احتساب مغازه حدود ۶ طبقه میشه و خونه من هم در ط ۶ واقع هست.
الان پمپ من در زمانی که آب کم باز باشه سریع خاموش و روشن میشه . و یا زمانی که فلاش تانک یا مخزن داره پر میشه اولش مشکلی نداره ولی وقتی شناور داخل مخزن یا فلاش تانک داره ورودی آب رو قطع میکنه پمپ سریع خاموش روشن میشه و بعضی وقتها هم خاموش نمیشه .
به فروشتده پمپ و اتومات میگیم میگن نشتی داره ، این در حالیه که همیشه خاموش روشن نمیکنه !
لطفا راهنمایی کنید تشکر

سلام یک مخزن فشار رفلکس بگیرید و ۴ بار آن را باد کنید
البته اکثرا ۴ بار باد دارن ولی بد نیست فشارشون رو یک بار چک کنید

سپس به مقاله استفاده اتومات دیجیتال و مخزن فشار مراجعه کنید و مطابق شکل عمل کنید

مشکل شما با نصب یک مخزن فشار حل می شود

مهندس فراز فرامرزی 16 خرداد 1397 ساعت 12:50 ب.ظ

سلام.خداقوت آقا.
مطالب موجود در سایت شما متاسفانه تمام و کمال در کتابهای مرتبط توسط اساتید بنام و تحصیلکرده و متشخص دانشگاههای کشور هست.
از همه مهمتر اینکه تعداد بسیاری از این عزیزان یا خودشان لوله کش بوده اند و یا با نان لوله کشی بزرگ شده اند.
پس شما هیچ حقی ندارید که به ایشان و یا دیگران که شغلشان لوله کشی است اهانت کنید و خودتان را برتر ببینید.
آقای ... شما در پایگاهتون باید از این عزیزان و سایر مردم که زندگیشان مرتبط و وابسته به شغل لوله کش هست، عذرخواهی کنید.

حتی یک خط از مقاله اتومات دیجیتال یا ابرسانی ثقلی که بنده نوشتم در هیچ جایی مشابه ندارد حتی در منابع انگلیسی زبان

اگر فقط یک‌خط مشابه داشت هر چی شما گفتین درسته

همون عزیزانی که ازشون دم میزنید من با ۱۰۰ تاشون سر کله زدم و یا نمیفهمن من چی میگم یا براشون مهم نیست و باز کار خودشون رو میکنن تا مردم مدام پمپ بسوزونن و دوباره به اینها زنگ بزنن

بارها شده رفتم جایی برای سر کشی و تنظیمات پمپ و به طرف میگم این کارو نکن پمپ میسوزه میگه نه بابا ولش کن حوصله داری به ما چه !!!

چی بر سر ما اومده که دلمون مال هیچی‌نمیسوزه
نه برای مشتری و نه برای مملکتمون که دلار های نفتی رو به راحتی به باد میدیم

یکی از دغدغه های من این بود که چرا برای هر آپارتمان نوساز میلیون ها تومان بابت بوستر پمپ خرج کنیم که خیلی راحت با یک نوسان برق اینورترش بسوزد یا با یک خطای انسانی مثل راه اندازی دستی بوستر را بسوزاند

با خودم میگفتم چرا باید این همه دلار صرف سیستم های آبرسانی شود و باید یک راه حل پیدا کرد

سالها روی این قضیه تمرکز کردم تا یقین پیدا کردم آبرسانی ثقلی اگر درست و علمی اجرا شود بهترین سیستم آبرسانی است که در عین ارزان بودن ،پایدار تر و با دوام تر از بهترین بوستر پمپ های آلمانی است

مردم عزیز ما !!! متاسفانه خیلی منفعت طلب شدن حتی به قیمت کلاه گذاشتن سر دیگران و از بین بردن سرمایه های کشور حاظرن وسیله ای که میفروشند زود خراب شود

همچنین فروشنده های این بخش فقط و فقط دنبال سود بیشتر هستن و میرن دنبال جنسی که بیشترین سود رو داره و معمولا هم جنس پر سود بی کیفیت تر است

حتی یک فروشنده سراغ ندارم که بگه محض رضای خدا این جنس را اوردم که مردم راحت باشن

اکثرا دنبال جنس فول فیک چینی هستن که سود بیشتری بکنن همین


-----

در ثانی ما به لوله کش ها توهین نکردیم گفتیم بی سواد که این بی سوادی صفتشون هست و فحش نیست

اگر می خواستم فحش بدم میگفتم لوله کش های احمقه کودن زبون نفهم که البته دور از انصاف هم نبود ولی نگفتم

وقتی برچسب بزنی روی یک جماعت فوری با یک کلمه میتوانی کلی مفهوم را به بازدید کننده برسانی
وقتی میگی بی سواد دیگه خواننده نمیره با لوله کشش بحث کنه و بگه این غلطه این درست و خیالش از این بابت راحت میشه که اون‌نمیفهمه

بنده تا همین الان نتونستم حتی به یک لوله کش مسائل مربوط به فشار و تنظیمات پمپ را بفهمانم

همشون انقدر این پیچ ها رو میپیچونن تا درست بشه و میگن تنظیم پمپ تجربی هست

در صورتی که من از همه جای ایران مشتری دارم و به راحتی با دانستن چند فاکتور مثل ارتفاع مصرف کننده و نوع پمپ و اتومات ،فشار مورد نیازشون رو بهشون میگم

تا کنون هم به طور مستقیم جواب هزاران نفر را بدون مزد و منت دادم و تمام این سوال و جواب ها و مقالات برای هزاران نفر راه گشا بوده از مهندسها بگیر تا مصرف کننده های عادی

پس شما همینجا از من تشکر کنید و بگید مهندس جان دستت را می بوسم که تمام هم و غمت را گذاشتی تا برای کشور و مردمت کاری بکنی ولو اندک و در حد بضاعت

حامد 29 فروردین 1397 ساعت 05:03 ق.ظ

جناب مهرابی با تشکر فراوان از راهنماییتون، اون لوله رو ما کار نکریدم، از صاحب خانه پرسوجو کردم گفتن که لوله 3/4 استفاده کردن ، به هر حال مرسی که پاسخ سوالم رو دادین، واقعا واسه همچین ادمایی متاسفم، واقعا درست میگین من کپی مطالب شما رو توی بعضی سایت ها دیدم که دقیقا مطالب شما رو بدون کوچکترین تغییر کپی کردن بدون ذکر منبع و به نام خودشون منتشر میکنن، به هرحال یک دنیا سپاس از پاسختون، انشاالله در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید

حامد 26 فروردین 1397 ساعت 02:17 ق.ظ

اقای مهندس بخدا من یه مستاجرم که از منطقه متوسط به پایین شهر اومدم وفقط میخواستم یه پمپ بهم معرفی کنید و یه راهنمایی بکنید چه پمپی برای مکش از شاه لوله مناسب تره ،یه کاربر معمولیم نه لوله کش هستم نه تعمیرکار که خدایی نکرده بخوام از پاسخ شما استفاده اقتصادی بکنم ، با سایتتون اشنا شدم دیدم‌ پاسخ همه کاربران رو با حوصله و بدون چشم‌داشتی پاسخ دادین ، به هر حال ممنونم از پاسختون ، شرمنده از اینکه وقتتون رو گرفتم.

سلام رویه سایت خدمت خالصانه بود ولی متاسفانه یه عده سود جو اومدن یک سری سایت درست کردن و دارن از مطالب من دزدی میکنن و با اینکه هر چی در مورد پمپ دارن از بنده است به خود من بد بیراه میگن

و اما سوال شما دوست عزیز
اشکال کار شما اول اینه که لوله ۳.۴ کار کردید باید حداقل لوله یک اینچ کار میکردید

لوله ۲.۵ افت فشار زیادی دارد و فقط برای مسافت های کوتاه مناسب است

پمپ خود مکش کاری نمی تواند برای شما انجام دهد
خود مکش جایی جواب میدهد که آب باشد داخل لوله ولی کم فشار باشد و پمپ خود مکش یا همان جتی آب را میمکد
ولی وقتی ابی در کار نیست خود مکش هم کاری نمی تواند انجام دهد

تنها راه حل مشکل شما استفاده از مخزن حداقل ۲۰۰ لیتری است

یاسر 22 فروردین 1397 ساعت 10:24 ق.ظ

با سلام و احترام . بنده در طبقه ششم هستم . از ست کنترلر استفاده کردم ولی جواب نداد. از مخزن استفاده کردم و اتومات مکانیکی ولی گاهی درست کار می کند و گاهی یکسره و گاهی سریع قطع و وصل می کند. خواستم بدانم به نظر شما می توان برای رفع این مشکل از مخزن و ست کنترلر دیجیتال با هم استفاده کرد؟ مشکل را برطرف می کند؟
با تشکر

سلام
با توجه به اینکه تمام پاسخ های ما از طرف سایت های دیگه کپی میشود و بعضا خود انها از ما سوال میپرسند و در جواب کاربرانشان ، پاسخ مارا ارائه میدهند و از کاربران هزینه دریافت میکنند از این‌پس تمام سوال ها با هزینه پاسخ داده میشود

اگر مشکلتان حاد است و ارزش هزینه کردن دارد شماره موبایل خود را بگذارید
هزینه جوابگویی ۱۰۰ هزار تومان است
موفق باشید

امیر 18 فروردین 1397 ساعت 10:57 ق.ظ

با سلام و عرض تشکر بابت راهنمایی ها و مطالب خوب وبلاگ شما
در مورد نصب روش تیپ 2 خواستم بدونم که فشار هوای مخزن فشار را روی چه عددی باید تنظیم کرد
تعداد طبقات 3 هست و فشار شهری هم معمولا کمتر از 0.5 بار می شود
تشکر

سلام
فشار مخزن را 3 دهم بار کمتر از حداکثر فشار پمپ باید تنظیم کنید

مثلا هد ماکزیموم پمپ cm100 معادل 39 متر است که می شود 3.9 بار
شما باید فشار مخزن را روی 3.6 بار تنظیم کنید

نکته مهم آنکه اصلا از پمپ جتی نباید به همراه اتومات دیجیتال استفاده کنید چون پمپ چتی هدش 58 تا 62 متر است که هم باعث ترکیدن زود هنگام مخزن می شود و هم اینکه باعث ورپاش آب می شود

البته بعضی پمپ های جتی هدشان 4.6 بار است که مشکل خاصی ندارند ولی توصیه ما این است که برای اتومات دیجیتال فقط از پمپ cm100 یعنی یک اسب بشقابی و cb100 که یک اسب دو پروانه است استفاده کنید

محمد 22 اسفند 1396 ساعت 11:43 ق.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مهندس عزیز
یک ساختمان 2 طبقه ی تک واحدی داریم که یک پمپ پنتاکس pm 45
و اتومات دیجیتال پنتاکس (سفید رنگ با مخزن 0.4 ) دارد به علت خاموش و روشن شدن بیش از حد پمپ درتابستان (به دلیل مصرف کولر) تصمیم به خرید یک مخرن 24 لیتر گرفتیم
آیا مخرن 24 لیتر اختلالی در کار کرد اتوماتیک به وجود نمی آورد؟ ( از چند نفر لوله کش این سوال را پرسیدم گفتن که باید اتومات با نمونه ی بدون مخزن تعویض شود)

سلام

لوله کش لوله کشه

یعنی لوله کش به دنیا میاد و لوله کشاز دنیا میره و هیچ پیشرفتی هم نمیکنه


شما طبق مقاله عمل کنید یا از همون احمق ها سوال کنید

رضا خدامی 28 دی 1396 ساعت 08:48 ب.ظ

درود بر شما
سوالی درباره تیپ۲(در صورتی که فشار آب شهری کمتر از۱ بار باشد)معمولا. درتابستان به علت کمبود آب در لوله آب شهر روزانه چندین بارباید پمپ را ریست واکثر دفعات اونو هوا گیری کنم. با توجه به نقشه شما با باز کردن شیر بعلت وجود آب داخل منبع تحت فشار آب به مصرف کننده میرسد. حال با خالی شدن آب داخل مخزن ودر صورت کمبود آب در لوله آب شهر مخزن تحت فشار به چه صورتی پر میشه

سلام
هواگیری در پمپی که به آب شهری وصل است بی معنی است
فشار اب شهری باعث می شود نیازی به هواگیری نباشد

حال می رویم سراغ سوال شما
آبی که یک بار یا کمتر فشار دارد برای پمپ کفایت میکند چون پمپ نیاز به دبی دارد نه فشار

کار پمپ دقیقا این است که آب کم فشار را به آب پر فشار تبدیل کند

فشار یک بار برای واحد مصرف کننده کم است ولی برای پمپ‌کاملا کافی است

پس هیچ‌مشکلی از بابت کمبود فشار اب شهری وجود ندارد

مشکل فقط زمانی بروز میکند که دبی آب شهری خیلی کم باشد و فشار زیر نیم‌ بار باشد

در این صورت شما می توانید با تهیه یک مخزن ذخیره مشکل را حل کنید

برای اتومات دیجیتال باید اب شهری و مخزن ذخیره با هم به ورودی پمپ متصل شوند

نادرعباسی 27 دی 1396 ساعت 06:15 ب.ظ

برای ترکیب کلیداتومات دیجیتال ومنبع تحت فشار از روش دوم استفاده کرده ام. اما پمپ خاموش نمیشود وتا فشار6وحتی بالاتر میرود ومجبورم برای نترکیدن لوله ها پمپ را خاموش کنم.مشکل چیست ممنونم.

سلام لوله ها تا ۱۰ بار هم نمی ترکند

باید ببینید مشکل از چیست
شاید یک نشتی در سیستم وجود دارد

برای اینکه متوجه شوید که مشکل از نشتی است یا خیر باید شیر فلکه خروجی پمپ را ببندید

اگر بعد از مدتی پمپ خاموش شد یعنی در سیستم نشتی وجود دارد و اگر خاموش نشد اشکال از اتومات است

همچنین ممکن است شیر فلکه بایپس باز مانده باشد
آن را ببندید

نوید 8 آذر 1396 ساعت 06:57 ق.ظ

عرض شلام و خسته نباشید
مهندس سپاس از این همه اطلاعات مفیدی که در اختیار مردم میذارید این نشون دهنده بخشندگی و بزرگیه شماست.
مهندس جان من یه پمپ نیم اسب با دیجیتال ماتریکس(چینی زرد رنگ)بستم و همون طور که گفتین یه انشعاب هم قبل از منبع گرفتم و به پشت ورودی پمپ دادم .گیج اتومات عدد ۱ بار رو نشون میده ولی وقتی پمپ رو به برق میزنم اصلا عمل نمیکنه..راه حل چیه.نمیدونم پیچ تنظیم این اتومات برایه کم کردن فشار استار کجاس.بدجور کلافه شدم.ممنون میشم اگه هرچه زودتر نظرتون رو بگین و راهنماییم منین

سلام
من در مورد اتومات های تقلبی چینی اطلاعی ندارم

حتی نمونه های ایتالیایی هم کلی داستان دارند تا درست کار کنند و باید درست نصب و تنظیم شوند و برای جای مناسب به کار روند تا مشکلی پیش نیاید

سامان 15 آبان 1396 ساعت 03:20 ب.ظ

با سلام و عرض ادب
مشکل من برای یک ساختمان چهار طبقه می باشد که مهمانسرا است و در کل دوازده واحد می باشد یعنی هر طبقه سه واحد. در بالا پشت بام یک تانک هزار لیتری دارم که آب از زیرزمین پمپ میکنیم به بالاو بعد آب ساختمان رو از اونجا میگیرم. مشکل اینکه واحدهای طبقه چهارم فشار آبشون کمه و واحدهای سه طبقه اول مشکل ندارن. لطفا بگید که راحتترین و ارزانترین راه برای حل این مشکل چیه؟
با سپاس فراوان

سلام
شما باید یک پمپ نیم اسب بشقابی مدل cm50 به همراه اتومات دیجیتال بالای پشت بام نصب کنید

یا یک‌ پمپ ۱ اسب با اتومات مکانیکی و مخزن تحت فشار و فشار آن را هم روی ۱.۵ و ۳ بار تنظیم کنید

البته اتومات دیجیتال برای کار شما بهتر است

دقت کنید هر مدل پمپ با یک سیستم توصیه شده پس اگر کاری غیر از این انجام دادید توقع پاسخ گویی نداشته باشید

مهدی 1 آبان 1396 ساعت 08:09 ب.ظ

درود بر شما

سوال اول
کیفیت پمپ آب پدرولا در چه حد هست؟
من اسپیرونی، ابارا، .. داشتم راضی نبودم

دوم
من برای کارگاهم،یه پمپ آب خودمکش پدرولو سه فاز دارم از قدیم، که میخوام نصب کنم.مدلJsw3 سه اسب بخار
ولی اتوماتیک دیجیتال سه فاز و چجوری باید تهیه کنم.

سپاس از شما

سلام کیفیت پدرلو خوب است ولی پنتاکس اصلی بهتر است

باید اتومات دیجیتال تک فاز نصب کنید و با کنتاکتور وصل کنید به پمپ

اتومات سه فاز هم داریم با مارک lowara ولی خیلی گرون است

بیش از ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد

علیرضا 24 مهر 1396 ساعت 05:23 ب.ظ

سلام . ممنون . واقعا سایتتون عالیه

در مورد تیپ 2 سوال داشتم لطفا بیشتر در مورد این مدل توضیح دهید

و یه سوال دیگه فرقی میکنه اتومات دیجیتال را عمودی ببندیم یا افقی

سلام
وقتی شیر آب بسته است ، آب پر فشار قبل از اتومات قرار میگیرد و بعد از باز کردن آب ، آب با فشار از داخل اتومات رد می شود و آن را روشن می کند

وقتی هم شیر آب را ببندید پمپ به مدت 8 تا 12 ثانیه کار می کند و مخزن را کاملا تحت فشار قرار میدهد و بعد خاموش می شود

بدین ترتیب سیستم آماده است تا دفعه بعد که آب را باز میکنید با کمک فشار آب داخل مخزن روشن شود

ولی اگر مخزن نداشته باشیم و ارتفاع مصرف کننده هم زیاد باشد ، وقتی آب را باز میکنیم پمپ روشن نمی شود یا خیلی دیر روشن می شود ولی با نصب مخزن مشکل حل می شود

----------------------

تفاوتی میان نصب اتومات به صورت افقی یا عمودی نیست

با سلام
در پروژه ایی 96 واحده از سیستم تانکر و پمپ با اتوماتیک مکانیک و مخزن تحت فشار برای هر واحد استفاده شد اما با توجه به مشکلات فراوان اعم از اشکال در عملکرد نامناسب شیرهای یکطرفه و سرریز شدن تانکر و خرابی تیوب مخازن تحت فشار و بسیاری از موراد مجبور شدیم تا از سیستم اتوماتیک دیجیتال به همراه مخزن ذخیره بسته (کپسول مانند با حجم 80 لیتر) استفاده کنیم که البته دردسر کمتر اما مشکل قانونی دارد آیا با لحاظ این تانکر ذخیره بسته امکان ایراد قانونی از سوی شرکت ابفا وجود دارد؟>

سلام به شرطی که متوجه بشن مشکل ایجاد میشه ولی نفهم تر از این حرفا هستن
به چند دلیل

هنوز حتی یک نفر در شرکت آبفا با نحوه کارکرد اتومات دیجیتال آشنایی نداره

آبفا و نظام مهندسی از یک مشت ابله تشکیل شده چون کسی که برای ۹۰ واحد ۹۰ پمپ نصب میکند واقعا یه احمقه

آبفا برای حل مشکل مردم حاظر نیست کنتور فرعی ها را بخواند و این خیانت به مردم و در نگاه کلان خیانت به کشور است

اگر آبفا کنتور های فرعی را بخواند به آنها وجاهت قانونی میدهد و مردم هم میتوانند بدون مشکل تقسیم هزینه آب از بوستر پمپ یا آبرسانی ثقلی استفاده کنند

فضل 16 مرداد 1396 ساعت 11:43 ب.ظ

با سلام و خدا قوت
سوالی در قسمت تماس وبلاگ برای شما ارسال کردم
امیدوارم مشاهده کنید
از زحمت پاسخ بسیار سپاسگذارم

سلام
آبی که از سیستم اتومات مکانیکی خارج می شود قطع به یقین مدام بین کر و غیر کر در نوسان است

سه راه دارید یا به عقلتان رجوع کنید و درک‌کنید که آبی که مصرف میکنید چه از مخزن ۱۰ لیتری بیاد چه از مخزن ۱۰۰۰۰ لیتری فرقی در‌ماهیتش نمیکند و ماک و مطهر است

واقعا چه فرقی میکند آب از مخزن ۱۰۰ لیتری بیاد یا ۱۰۰۰۰ لیتری ؟؟؟؟؟؟

راه دوم استفاده از اتومات دیجیتال است

راه سوم هم استفاده از سیستم ابرسانی ثقلی است
در سیستم ثقلی آب لوله همیشه به تانکر متصل است

میثم 13 مرداد 1396 ساعت 01:39 ق.ظ

سلام وقت به خیر. یک ست کنترل ایمر (زرد رنگ چینی) بستم و 5 عدد کولر دارم. متاسفانه پمپ 10 ثانیه کار می کنه و 10 ثانیه خاموش هست و زمانی فلکه آب کولرها رو می بندم مشکل حل می شه. آیا راهی وجود داره که پمپ دیرتر استارت بزنه؟ یک پیچ پشت ست کنترل (پیچ تنظیم فشار) وجود داره. اگر دستکاریش کنم تاثیری در دیر یا زود استارت زدن پمپ داره؟ در ضمن زمانی کلا فلکه خروجی پمپ به ساختمان رو هم می بندم هر 5 دقیقه 10 ثانیه پمپ برای خودش کار می کنه.

سلام
باید بعد از اتومات دیجیتال مخزن تحت فشار نصب کنید تا مشکل حل شود

تیپ 1

عباس 4 مرداد 1396 ساعت 07:53 ق.ظ

باسلام وخسته نباشید،در این روش با توجه به اینکه فشار اب شهری ۲/۵بار باشد والان هم در چهار طبقه با اتومات دیجیتال پمپ کار می کند .می شود از این روش برای کمتر استارت خوردن پمپ استفاده کرد.

سلام بله شما باید به روش تیپ 1 لوله کشی و نصب را انجام دهید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد